یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sun 28 Apr 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
معرفی تکنولوژی چهارشنبه ۲۱ تیر ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۱:۰۲:۴۴

جمع آوری لکه‌های نفتی با استفاده از موی انسان

باشگاه خبری فراساحل: محققان در تلاشند با به کارگیری متدی جدید از موی انسان برای  جمع آوری نفت نشت کرده از چاه‌های نفت استفاده کنند. به گزارش باشگاه خبری فراساحل‌ و به نقل از ساینس الرت، محققان دریافته اند از موی انسان می‌توان به عنوان ابزاری سودمند برای جمع آوری انبوه نفت نشت کرده از چاههای نفت استفاده کرد. این تحقیقات که در استرالیا انجام شده ظاهرا عجیب به نظر می‌رسد اما محققان نشان داده اند که می‌توان از آن به عنوان یک ایده کاربردی برای نجات محیط زیست در مواقع بحرانی نظیر نشت نفت از چاههای نفت استفاده کرد. به گفته محققان، اینکه بتوان از یک ماده ارزان و طبیعی برای پاکسازی لکه‌های نفتی استفاده کرد کمک زیادی به حفظ محیط زیست زمین می‌کند حال آنکه فعلا برای این منظور از ترکیبات گران قیمت و معمولا سمی استفاده می‌شود.

ربکا پاگنوکو از محققان دانشگاه فناوری سیدنی می‌گوید: مواد مختلف زیادی برای جمع آوری لکه‌های نفتی وجود دارد که اکثر آنها مواد ترکیبی و شامل ساختارهای پلی پروپیلن و سایر انواع پلیمرهای پلاستیکی هستند. به عقیده وی، این ترکیبات خود می‌توانند لطمات دیگری به محیط زیست وارد کنند. در حال حاضر از موهای بند در ساخت کلاه گیس استفاده می‌شود اما این محقق و همکارانش نشان داده اند که از موهای کوتاه دورریز می‌توان به یکی از مهمترین صنایع دنیا یعنی نفت کمک کرد. محققان نشان داده اند که مو یک جاذب زیستی طبیعی و مؤثر است که بین ۳ تا ۹ برابر وزنش نفت جذب می‌کند.



  کد خبر : 4033
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :